TIP NA VÝLET: Tajomný Dračí hrádok

pred 2 rokmi

Placeholder image

Krásne výhľady aj romantické zrúcaniny - to všetko vás čaká na pešej trase, ktorá sa začína v Stupave, vedie cez zrúcaninu hradu Pajštún, Kozlisko, Dračí hrádok, Svätý vrch a končí opäť v Stupave. Dĺžka trasy je 18 kilometrov s prevýšením 600 metrov. Prejdete ju asi za 5 hodín aj s malými prestávkami na Pajštúne a Dračom hrádku.

Tento výlet začnite na námestí v Stupave po modrej turistickej značke. Asi po 2 km za hlavnou cestou pokračujte po žltej smerom na Pajštún. Na nádvorí si môžete dopriať prestávku na občerstvenie a prezrieť si zákutia hradu s prekrásnymi výhľadmi. Od brány hradu sa vydajte po žltej turistickej značke - najprv na kopec Kozlisko, odkiaľ po žltej značke budete klesať príjemným terénom až k odbočke k Dračiemu hrádku. K zrúcanine je to odtiaľto asi 200 metrov.

Hrádok sa skladá z vyvýšeniny širokej 15 metrov a dlhej 115 metrov, oddelenej od okolitého terénu nízkym valom a druhej vyvýšeniny širokej 20 metrov a dlhej 112 metrov, oddelenej od prvej priekopou. Centrálna hranolová veža s vonkajšími rozmermi 10x10 metrov bola postavená za 17 metrov širokou a 6 metrov hlbokou, do skaly vytesanou priekopou. Zvyšky tejto veže sa zachovali dodnes. Na vonkajšej časti priekopy sa zachovali skromné zvyšky murovaného osadenia vstupného mosta.

Od Dračieho hrádku sa vrátite späť na križovatku a klesajte do údolia. Kúsok pod Dračím hrádkom je pozostatok ťažby mangánových rúd aj s informačnou tabuľou Geoparku. Po chvíli sa dostanete na asfaltovú cestu v údolí Stupavského potoka, kde zabočte doľava a po 400 metrov prídete k turistickému smerovníku Pod Dračím hrádkom. Odtiaľto pokračujte cez potok a po modrej, stúpajúc na Svätý vrch.

Asi 650 metrov od vyhliadky sa dostanete k turistickému smerovníku na hlavnom hrebeni Svätého vrchu. Odbočte vpravo až sa dostanete klesaním na okraj Stupavy.

Po ceste miniete zmodernizovaný prístrešok Biely kríž nad obcou Marianka a tiež v mieste s názvom Klčovanice obnovené božie muky.

Všetko o výlete nájdete TU: https://bratislavskykraj.sk/tip-na-vylet-romanticky-kastiel-a-tajomny-draci-hradok/