Tip na výlet: Krásy Limbachu

pred 3 rokmi

Placeholder image

Pozrime sa dnes spolu do krásneho Limbachu.

Pozývame vás na výlet kúsok od Bratislavy kam sa určite oplatí vybrať.

TRASA: Limbach – Šenkárka – Tri kamenné kopce – Somár – Kozí chrbát –Limbašská vyvieračka – Limbach

Na výlet sa vydajte z Limbachu od kruhového objazdu po zelenej turistickej značke smerom do údolia Račieho potoka.

Na okraji obce miniete reštauráciu Estavella, o kúsok ďalej zbadáte odbočky asfaltových ciest: vľavo je cestana Tri bresty a Biely kríž, o kúsok ďalej doprava ide asfaltka na Tri kamenné kopce.

Vy pokračujte popri Račom potoku. Po stranách uvidíte rekreačné chaty a studničku s pitnou vodou. Koniec lokality označujú rampy, vpravo sa odbáčalo Medvedieho údolia, priamo je údolie Račieho potoka, kadiaľ pokračujte ešte asi 1 km až sa dostanete k Limbašskej vyvieračke – estavelle.

Odtiaľ pokračujte vpravo po zelenej turistickej značke na Kozí chrbát, kde sa napojíte na Štefánikovu magistrálu. Po červenej budete stúpať na kopec Somár (649 m n.m.).

Odtiaľ sa vám naskytnú pekné výhľady. Klesanie zo Somára vás dovedie do prírodnej rezervácie - rašelinisku - Nad Šenkárkou.

Kúsok odtiaľ sa nachádza turistická križovatka Tri kamenné kopce. Tu z červenej Štefánikovej magistrály odbočte a pokračujte po modrej do Limbachu.

Po necelom kilometri sa dostanete k horárni Šenkárka na rázcestí modrej a žltej turistickej značky.

Po modrej klesnete do Limbachu. Na výlet si vyhraďte 4 až 5 hodín.

Výletnú trasu pre vás pripravil Bratislavský kraj.

Virtuálnu mapu ako aj fotodokumentáciu a bližšie informáciue nájdete TU:https://bratislavskykraj.sk/tip-na-vylet-limbach-a-jeho-krasne-okolie/