Tip na cyklovýlet: Petržalka – Rajka – Hegyeshalom

pred 2 rokmi

Placeholder image

Tento výlet charakterizuje nenáročnosť a pôžitok z krásnej prírody na dotyk blízko. Hoci cyklotrasa medzi Prístavným mostom a Rusovcami je najmä počas víkendov pomerne frekventovaná, ak sa vydáte ďalej, budete milo prekvapení.

Trasa vedie z Petržalky k známemu bufetu Obrátka popri inundačnom - odvodňovacom kanáli. Povedľa kanála vedie široká cesta bez áut, kde sa nemusíte báť zobrať ani deti. Prejdete okolo Rusovského jazera, kde sa dá v lete príjemne schladiť a na jeseň otužiť. Z cyklotrasy vedie odbočka aj priamo do Rusoviec. Pri bufete Obrátka sa môžete vydať doľava popri Dunaji smerom do Vojky, no náš výlet vás zavedie inde - až k hranici s Maďarskom. Časť cyklotrasy môže komplikovať asfalt prerastený burinou.

Ak by ste pokračovali ďalej po hrádzi, dostanete sa až do Dunakiliti, kde je vychýrená Sári csárda a minizoo. V Lužných lesoch po okolí sa dajú stráviť pekné chvíle poznávaním tunajšej bohatej fauny a flóry. Od maďarských hraníc vedie časť trasy cez les a časť cez pole až do Rajky, kde sa nachádza veľmi pekný Kostol Sv. Martina. Z Rajky vedie nová, segregovaná cyklotrasa do obce Bezenye. Cyklotrasa je takmer rovná, z jednej strany ju lemuje hlavná cesta, z druhej železnica. Cestou môžete natrafiť na opustenú a rozpadnutú železničnú stanicu.

Dedinka Bezenye veľmi milo prekvapí nízkopodlažnými domčekmi, ale aj Kostolom Panny Márie. Obce Bezenye a Hegyeshalom síce nespája cyklotrasa, no na tejto vedľajšej ceste nie je veľmi rušno. Približne v jej polovici budete križovať diaľnicu M15, vedúcu na Slovensko. Dôležitým bodom je železničná stanica, odkiaľ sa dá dostať do Viedne, Budapešti aj našej Petržalky. Cesta trvá 40 minút a bez problémov si do motoráčiku môžete vziať aj bicykel.

Viac info TU: https://bratislavskykraj.sk/tip-na-cyklovylet-petrzalka-rajka-hegyeshalom/