TIP NA CYKLOVÝLET: Partizánska lúka – Biely kríž – Malý Slavín – Kačín – Partizánska lúka

pred 3 rokmi

Placeholder image
Dĺžka trasy je približne 30 km, prevýšenie 680 metrov a na trekových či horských bicykloch ju prejdete asi za 4 hodiny.
Má strednú náročnosť a asi 65% tvorí asfalt a zvyšok prírodný terén.
...
Výlet započnete pri starej Vojenskej nemocnici neďaleko Červeného mosta odkiaľ pokračujte po asfaltke popri mlyne Klepáč až k bufetu na rozdvojke. Tu pokračujte priamo
popri rybníkoch a studničke na lúku pri lanovke, ktorá ide na Kamzík.
Výlet pokračuje údolím potoka Vydrica, miniete bývalé Sanatórium a dnes už nefunkční kúpalisko, potom k ďalšej križovatke so studničkou a jazierkom. Lúka sa volá II. Kameňolom.
...
Odtiaľto sa treba držať údolia Vydrice, miniete ďalšie
dve jazierka až sa dostanete ku križovatke ciest s bufetom – U Slivu. Z tohto bodu pokračujte asfaltkou napravo, čaká vás stúpanie popri lúkach na križovatku ciest Spariská.
Odbočte doľava a zvlneným terénom sa dostanete k Dolnému červenému krížu s veľkým moderným prístreškom, lúkou a lavičkami. Toto miesto je výborné na oddych. Nie ďaleko odtiaľto si môžete načrieť pitnej vody zo Zbojníckej studničky.
...
Na križovatke šup doľava, a po asi 2,5 km vyjdete na legendárním Bielom kríži s možnosťou občerstvenia.
Z Bieleho kríža sa kúsok vrátite cestou, ktorou ste prišli a po cca 200 m odbočte doprava na lesnú cestu, pokračujte a prejdete okolo Jajcajovho kríža hrebeňom Svätého vrchu približne 3 km. Cyklotrasa označená modrým písmenom C vás privedie menším zjazdom na Malý Slavín s prístreškami, discgolfom, studničkou, či pamätník dvoch ruských vojakov.
Z Malého Slavína smerujte po modrom "C" na križovatku s asfaltovou cestou nad Kačínom. Tu sa stočíte doprava a prudším zjazdom po žltom "C" prídete na Kačín. Sú tu aj preliezky pre deti či možnosť opekania. Klesaním z Kačína sa dostanete až na Železnú studničku.
...
Celú túto pôvabnú trasu nájdete spolu s virtuálnou prehliadkou TU: